Print

Biografie

 

 

Geboeid door surrealisme voelde ik al op jonge leeftijd de drang mezelf te uiten in beeldende vorm. Creativiteit heeft altijd een grote rol in mijn leven gespeeld. Objecten of tekeningen wou ik altijd voorzien van iets met diepgang en een onwerkelijke aspect dat het bijzonder maakte. Ik hield nooit van simpel en zocht altijd naar een manier om mezelf te overtreffen.
 
Tekenen is een talent dat ik van natuur had meegekregen en erg graag doe. En droomde ik op jonge leeftijd ervan om cartoonist/illustrator te worden, waardoor ik opendagen op het Grafische Lyceum in Rotterdam was gaan bezoeken. Het creatieve talent dat daar rond liep maakte erg veel indruk op mij maar één project maakte veruit het meeste bij mij los, een korte animatiefilm van een student. In deze 3D animatie werd er een standbeeld getoond dat op verrassende manier tot leven kwam. Ik was verkocht! Dat je met een ogenschijnlijk simpel filmpje zo een hevige emotie kunt opwekken fascineerde mij enorm. Mijn keuze voor de opleiding multimedia vindt zijn grondslag, kleur combinaties, balance in designs, typografie en eigen stijl behoorde tot mijn dagelijkse leerprocessen.

In de tijd waarin ik geboren ben behoor ik tot de generatie Y, opgegroeid met computers zag ik al snel de ongekende mogelijkheden ervan in. Als creatieve geest ontwikkelde ik een bijzonder grote interesse in de wereld van Multimedia, van drukwerk tot websites, van games tot aan films, ik wou het allemaal weten. De leergierige eigenschap dat in mij schuilt, zorgde ervoor dat ik breed georiënteerd in vormgevers branche staat.

Na het afronden van mijn opleiding aan het grafisch lyceum ben ik een specialisme gaan volgen aan de Willem de Kooning Academie in de richting 3D Animatie. Hierin voelde ik mij thuis omdat het zo divers was, divers in de zin dat ik mijn artistieke kant de vrijheid kon geven. Het verzinnen van eigenzinnige karakters en ze tot leven te brengen, spannende verhalen vertellen en mijn voorstelling/visie daarvan over te brengen aan een publiek. Hoe zorg je dat een film of vertel je een verhaal zo spannend, zodat je publiek op het puntje van zijn stoel gaat zitten. Dit was overigens ook het onderwerp dat ik gebruikte voor mijn eindscriptie.

 

Het geven van workshops op EZ Noord OOVR (Onderwijs Opvang Voorzieningen Rotterdam) was een bijzondere ervaring. Het overbrengen van mijn kennis aan jongeren tussen de 12 en 17 jaar oud, gaf mij het fijne gevoel van nuttig, inspirerend en behulpzaam te zijn. En creëerde ik samen met deze leerlingen geweldige projecten en eindproducten.

De sensatie en mening van een kijker/bezoeker te beïnvloeden is wat ik wil bereiken met mijn werk. En droom ik ervan ooit een prachtige game of korte animatiefilm te mogen uitbrengen.