Print

Biografie

 

 

Geboeid door surrealisme voelde ik al op jonge leeftijd de drang mezelf te uiten in beeldende vorm. Creativiteit heeft altijd een grote rol in mijn leven gespeeld. Objecten of tekeningen wil ik altijd voorzien van iets met diepgang en een onwerkelijk aspect wat het bijzonder maakt. Ik houd niet van simpel en zoek altijd naar een manier om mezelf uit te dagen en te overtreffen.
 
Tekenen is een talent wat ik van nature heb meegekregen en erg graag doe. Al op jonge leeftijd droomde ik ervan om cartoonist/illustrator te worden. Hierdoor ben ik de open dagen van het Grafische Lyceum in Rotterdam gaan bezoeken. Het creatieve talent dat daar rondliep maakte erg veel indruk op mij maar één project maakte veruit het meeste bij mij los, namelijk een korte animatiefilm van een student. In deze 3D animatie werd er een standbeeld getoond wat op verrassende manier tot leven kwam. Ik was verkocht! Dat met een ogenschijnlijk simpele film een zodanig hevige emotie opgewekt kan worden, fascineerde mij enorm. Mijn keuze voor de opleiding Multimedia vindt hierin zijn grondslag. Kleurcombinaties, Balance in designs, Typografie en Eigen stijl behoorde tot mijn dagelijkse leerprocessen.

Ik ben geboren in 1981 en behoor hierdoor tot ‘generatie Y’. Opgegroeid met computers zag ik al snel de ongekende mogelijkheden hiervan in. Als creatieve geest ontwikkelde ik een bijzonder grote interesse in de wereld van multimedia, van drukwerk tot websites, van games tot aan films…ik wilde het allemaal weten. Mijn drive om constant te willen leren en ontwikkelen heeft ervoor gezorgd dat ik breed georiënteerd in de vormgevers branche sta.

Na het afronden van mijn opleiding aan het Grafisch Lyceum ben ik een specialisme gaan volgen aan de Willem de Kooning Academie, in de richting 3D Animatie. Mijn artistieke kant kon ik hier de vrijheid geven waardoor deze zich nog verder heeft kunnen ontwikkelen. Het verzinnen van eigenzinnige karakters, deze tot leven te brengen en hiermee spannende verhalen te vertellen en daarmee mijn voorstelling/visie overbrengen aan een publiek. Hoe zorg je ervoor dat een film zo spannend is, of vertel je een verhaal zo spannend, dat het publiek op het puntje van haar stoel zit. Dit is overigens ook het onderwerp wat ik gebruikt heb voor mijn eindscriptie.

 

Een bijzondere ervaring voor mij was het geven van workshops aan EZ Noord OOVR (Onderwijs Opvang Voorzieningen Rotterdam). Het overbrengen van mijn kennis aan jongeren (leeftijdscategorie 12 tot 17 jaar) gaf mij het gevoel nuttig en inspirerend te zijn. Samen met mijn leerlingen heb ik geweldige projecten en eindproducten gecreëerd.

Met mijn werk wil ik de mening van een kijker/bezoeker beïnvloeden, het gevoel van sensatie en interesse opwekken zodat ze tot het einde geboeid zijn en blijven. Mijn droom is om ooit een prachtige game of een korte animatiefilm uit te brengen.